zdravá výživa nadovšetko

Autor: Andrea Kažimirská | 6.2.2014 o 22:06 | (upravené 6.2.2014 o 23:08) Karma článku: 2,49 | Prečítané:  210x

Nie je to tak dávno čo som si začala sledovať počet kalórií, ktoré do seba dostanem a čítať v obchodoch obaly potravín, ktré vkladám do košíka. Priznám sa, že som to nikdy predtým nerobila ani som to neriešila čím sa kŕmim, lebo moje telo prijme asi naozaj všetko. Keď som ale mala kožný problém a maste nezaberali tak soms a vybrala k lekárke a tá mi povedala, že to musím ja vedieť prečo sa mi na koži objaví lišaj, prečo sa mi vyhodia vyrážky, prečo mám občas nechty pevné a inokedy ako papier... tak som teda začala a pekne postupne.

Prvá vec, ktorú som si vzala do ruky bola moja obľúbená čokláda, ktorej sa nemienim vzdať, ale na pár dní ju vysadiť nie je až také strašné, lebo však čokoláda má blahodárne účinky, ktoré mi ukľudia nervy, privedú na pozitívne myslenie a vraj je aj zdrojom horčíka, ktorý priaznivo pôsobí na funkcie mozgu. V 19.storočí sa dala kúpiť len v lekárni a nazývali ju „potravou pre dušu“ a ani sa nečudujem prečo, lebo je naozaj balzamom na dušu. Pre zdravie sa odporúča skôr tmavá ako mliečna či biela. Dopracovala som sa tiež k informácií, že káva je pre telo prospešná a ľudia, ktorí pijú kávu majú až o 67 percent nižšie riziko vzniku cukrovky typu II., sú menej náchylní na riziko vzniku Alzheimerovej či Perkinsonovej choroby, až o 80 percent nižšie riziko ochorenia na cirhózu pečene a pomáha mobilizovať mastné kyseliny z tukového tkaniva, zvýšiť metabolizmus a športový výkon v priemere o 11 až 12 percent.

Dopracovala som sa ku knihe, ktorú by isto veľa z Vás odcenilo. Volá sa : Čo jesť, keď...

...máte bolesti chrbta - Ľudská chrbtica je vystavená značnej záťaži. Ľudia so sklonom k bolestiam chrbta by mali zvýšiť príjem vitamínov C a D, vápnika, horčíka a mangánu (vitamín C-šípky, čierne ríbezle, zelená paprika, žerucha, kivi, chren, jahody, pomaranče, vitamín D-slede, treščia pečeň, losos, tuniak, mlieko, maslo, syry, smotana, huby, Horčík-mak, kakao, fazuľa, hrach, šošovica, orechy, arašidy, šípky, Mangán-čierny čaj, celozrnná ryža, zemiaky, orechy, avokádo)

...túžite po zdravých hustých vlasoch-ak zaradíte do svojho jedálneho lístka častejšie mrkvu, jablká, špenát, cibuľu, cesnak, mlieko, jogurt a ďalšiu červenú zeleninu a ovocie, dodáte vlasom cenné látky, nevyhnutné pre ich kvalitu. Nenápadná strukovina akou je obyčajná fazuľa obsahuje všetko čo vlasy potrebujú. Uhorka má posilňujúci účinok na vlasy ako aj často konzumovaná cibuľa pôsobí účinne na rast vlasov. Denná konzumácia 10 mandlí počas 1-2 mesiacov sa výrazne podpíše na zlepšení kvality vlasov.

...máte zápal spojoviek- nepríjemnú chorobu pravdepodobne vyvoláva nedostatok vitamínov A a B2 (vitamín A nájdete v rybacom tuku, maslo, žĺtky, syry s vysokým obsahom tuku, ľadvinky, vitamín B2 je v tekvicových semenách, mlieku, špenáte, kakau chreni, banánoch, malinách, jahodách). Pri liečbe zápalu spojoviek pomáha piť čaj z rumančeka alebo očianky. Odporúča sa 2-3 šálky denne. Na posilnenie očí sa odoprúča vitamín C a zinok, ktoré zvyšujú imunitu a pomáhajú bojovať s infekciou.

Toto a mnoho ďalšieho som sa dozvedela v tejto knihe. Ak Vás ale niečo trápi tak sa pýtajte a ja Vám to rada v knihe pohľadám. Tak ako kedysi aj dnes platí, že zdravie je na prvom mieste a preto by sme sa o seba mali starať, aby nám v živote nič nechýbalo.

,,Len vďaka chorobe poznáme cenu zdravia" Hérakleitos

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Máme na viac, než zborovičkovaní bliakať Slovenskoooo

Slovensko má potenciál byť jednou z najlepších krajín sveta. Čo sme pre to urobili, aby sa ňou stalo?

DOMOV

Právnik z Via Iuris: Sudcovia vyslali prekvapivý signál

Vo voľbách neuspeli kandidáti reformného združenia.

DOMOV

Lunter: Strava pomohla matke z rakoviny, no šarlatánov neuznávam

Kandidát na župana šarlatánov neuznáva.


Už ste čítali?